Logo

انیمیشن و ساخت کارتون

بازنشر مقاله

نگاهی به ساخت انیمیشن کارتونی

لذت شخصی ما از انیمیشن به ما انگیزه داد تا این مقاله را در مورد انیمیشن بنویسیم.

ما شیفته کارتون بودیم. از زمانی که شروع به سیاه و سفید شدن کردند و تا الان که با افکت های تمام رنگی و کامپیوتری نمایان می شوند. برای درک بهتر احساسات شخصی ما در مورد انیمیشن، ابتدا باید با جزئیات کامل صحبت کنیم، یک نمای کلی از اینکه چگونه انیماتورها انیمیشن سنتی را با حرکت زنده می کنند را به شما نشان خواهیم داد. به نظر می رسد انیمیشن حرکتی نرم از دنباله های نقاشی شده از آثار هنری است که به هم چسبانده شده اند تا یک سکانس انیمیشن را تشکیل دهند. این اساس انیمیشن است، اما انیمیشن بسیار ساده تر از آن چیزی است که ممکن است به نظر برسد. « معنای واقعی انیمیشن این است که یک مجموعه‌ای از نقاشی‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند تا توهم حرکت روان روان را ایجاد کنند.»

 اما این روند و این فرایند به اصطلاح توهم، فرآیندی دردناک است که هنرمندان باید طی آن ساعت‌ها عذاب زیادی برای تولید تنها چند ثانیه از فیلم انیمیشن را هزینه کنند. قبل از اینکه یک انیماتور به ساخت یک انیمیشن بپردازد، باید از چندین قانون انیمیشن که انیماتورها در سراسر جهان دنبال می کنند، اگاهی داشته باشند.

اولین قانون انیمیشن این است که یک انیماتور باید درک تکنیک های مورد استفاده برای تولید سلول های تک انیمیشن را داشته باشد.
قانون دوم و یکی از مهمترین آنها این است که انیماتور باید حوصله زیادی داشته باشد تا اثر هنری او عجله ای نداشته باشد تا جلوی متلاطم و صاف به نظر رسیدن انیمیشن را بگیرد.

در نهایت چیزی که از یک انیماتور خواسته می شود این است که «تعهد و تلاش لازم است تا اساس آن انیمیشن با ایده های تازه زنده شود.” این موارد یک قانون انیمیشن نیست، اما اغلب به انیماتورها در سراسر جهان اموزش داده می شود. «اغلب به انیماتورها آموزش داده می شد که انیمیشن فقط توسط تخیل افراد و مهارت های سازندگان آن محدود می شود.” با استفاده از این قوانین، شرکت های انیمیشن سازی هنرمندانی را استخدام می کنند که با قوانینی که قبلا مورد بحث قرار گرفت آشنا هستند، اما برای ایجاد یک انیمیشن تمام قد به فراتر از این قوانین در زیر روند ایجاد یک انیمیشن تمام قد با جزئیات بیشتر مورد بحث قرار خواهد گرفت. برای ساخت یک انیمیشن سنتی نیاز به تیمی از هنرمندان و تدوینگران است. همچنین نیازمند یک رویکرد جمعی و خلاقانه است که در آن هنرمندان و ویراستاران تیم باید به خوبی با سایر اعضای تیم هماهنگ شوند و ارتباط برقرار کنند تا محصول نهایی موفق شود.

از آنجایی که پرسنل زیادی در تولید یک فیلم انیمیشنی نقش دارند ساخت آن بسیار پرهزینه است. شرکت ها باید تیمی از انیماتورها ایجاد کنند که مایل به همکاری با یکدیگر باشند تا محصول نهایی را در اولین بار کامل کنند.

مهم نیست که پروژه چقدر متواضع یا بلندپروازانه باشد. تیم انیماتورها تعدادی دقیق از رویه های ساختار یافته را دنبال می کنند و باید مفاهیم و اصطلاحات موجود در انیمیشن سنتی را درک کنند. وقتی تیم جمع شد این تیم یک روند طولانی از رویه های مجموعه را آغاز می کند که همه انیماتورها در سراسر جهان از آن استفاده می کنند. در زیر بسیاری از روش های مجموعه با جزئیات کامل توضیح داده شده است.

اسکریپت :

فیلمنامه اولین مرحله در تمام تولیدات فیلم است. در یک فیلمنامه انیمیشن، عمل بصری در طرح و عملکرد بسیار مهمتر از دیالوگ است.

استوری برد :

استوری بورد مجموعه ای از تصاویر تقریباً ترسیم شده است که عمل توصیف شده در فیلمنامه را نشان می دهد. این تصاویر صحنه به صحنه به نویسنده، کارگردان و تیم انیمیشن کمک می کند تا به محتوای پروژه دسترسی داشته باشند و به اصلاح هر گونه نقص در داستان فیلمنامه بی انجامد.

موسیقی متن :

پس از اتمام فیلمنامه و استوری بورد، ضبط هر دیالوگ یا موسیقی کلیدی انجام می شود. از آنجایی که انیمیشن سنتی متکی به همگام سازی کامل تصویر با تصویر است، موسیقی متن انیماتور باید آهنگ ضبط شده را قبل از شروع ترسیم دریافت کند.

طرح :

طراحان، تفسیرهای بصری از همه بازیگران فیلمنامه ایجاد می کنند. وقتی این تفاسیر تایید شدند، بازیگران از زوایای بسیاری بر روی یک صفحه مدل کشیده می شوند که انیماتورها به عنوان یک صفحه مرجع از آن استفاده خواهند کرد.

لیکا ریل :

قرقره لیکا یک استوری‌بورد فیلم‌برداری شده است که می‌تواند در هماهنگی با موسیقی متن پخش شود. آی تی

به کارگردان کمک می کند ببیند که فیلم چگونه شکل می گیرد و قبل از آن هر گونه تغییری در جنبه های بصری آن ایجاد کند.

انیمیشن آغاز شده است.

تست های خط :

تست‌های خط، نقاشی‌های انیمیشنی هستند که با مداد روی کاغذ تولید می‌شوند و با زمان‌بندی دقیق هر کدام فیلم‌برداری می‌شوند.

صحنه همانطور که تست های خط تایید می شوند، آنها را به حلقه لیکا برش می دهند و جایگزین نقشه های اصلی می شوند. به کارگردان ایده بهتری از اینکه فیلم نهایی چگونه خواهد بود، می دهد.

پاک کردن :

هنرمندان، پاکسازی نقاشی‌های انیمیشن را اکنون در دست می‌گیرند و آنها را تمیز می‌کنند تا سبک بصری ثابتی به آنها بدهند.

ردیابی و رنگ آمیزی :

هنگامی که آزمایش خط تمیز تایید شد، هر طرح به یک صفحه سلولوئید یا استات منتقل می شود. (یک سلول) و به رنگ های طرح اصلی نقاشی شده است.

پس زمینه ها :

هنرمندان پس زمینه پس زمینه انیمیشن را تولید می کنند، پس زمینه همه چیز در پشت است یا گاهی جلوی بازیگران که تکان نمی خورد.

چک کردن :

سلول‌های انیمیشن تمام‌شده به چک‌کننده منتقل می‌شوند، که مطمئن می‌شود همه چیز درست است.

ترسیم، ردیابی، نقاشی و آماده شدن برای فیلمبردار که در نهایت قرار است آن را فیلمبرداری کند.

شوت نهایی :

هنگامی که چک کننده مطمئن شد که تمام آثار هنری برای هر صحنه صحیح است، اثر هنری به اپراتور دوربینی که صحنه آخر را می گیرد، منتقل می شود.

دوبله :

وقتی کل فیلم در فرم نهایی وجود دارد و کارگردان و تدوینگر از آن راضی هستند، کارگردان، جلوه های صوتی را برای همراهی با اکشن فیلم انتخاب می کند. سپس این جلوه های صوتی در همگام سازی با اکشن، و ترکیب با آهنگ صوتی و موسیقی در یک موسیقی متن کامل قرار می گیرند.

چاپ پاسخ :

ایجاد یک چاپ پاسخ شامل ادغام صدا و تصویر در یک قطعه فیلم 24فریم درثانیه است، فیلم اکنون برای نمایش آماده است!

مقالات بیشتر

برند بوک
گرافیک

برند‌بوک(کتابچه برند)چیست؟

برندبوک(کتابچه برند)چیست؟ برند بوک یا کتابچه برند، چکیده‌ای از استراتژی برند است. تمام عناصری که برند شما را تشکیل می‌دهند، از اصول پایه‌ای گرفته (ماموریت،

به منظور بهبود فرآیند کاری کسب و کار شما پیشنهاد میکنیم از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده کنید